Alla inlägg den 8 september 2014

Av HundStyrkan - 8 september 2014 15:00

Jag är jätte glad att få fortsätta Terrys träning. Han har hunnit bli 6 mån och det innebär nya utmaningar.
Han är inte så "trotsig" som man kan förvänta sig, men vissa saker vill ägarna ha lite extra hjälp med.
Att han inte ska hoppa på människor, lyssna bättre när man möter andra hundar för han vill gärna fram och hälsa samt se över rumsrenheten eftersom han kissat på filtar på golvet.

Vi har jobbat med allt detta intensivt i en vecka. Jag har haft full fart med kurser, utbildning och föreläsning. Terry har varit med på det mesta och skött sig mycket bra. Jag har fått handleda honom i vissa situationer men han har för det mesta lyssnat direkt. När han haft "lock för öronen" så har jag omedelbart fram till honom och petat till på honom eller klappat till med händerna eller stampat i marken och då har han vaknat till och lyssnat.
Det är jätte viktigt att inte hamna i ett tjatande!

Sen har jag märkt här också att han kissat på en filt och en bädd. Han är 6 mån och könsmogen så det är revirmarkering han sysslar med. Jag har tyvärr inte lyckats se när han gör det för då hade jag kunnat säga till honom. Men detta kommer att försvinna när ägarna kastrerar honom nu när han kommer tillbaka till dem.

Jag har ökat hans promenader och han har följt med på 3,5 km utan problem :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards