Alla inlägg den 19 juli 2014

Av HundStyrkan - 19 juli 2014 20:47

Vi tar promenader på många olika platser. Detta för att Terry ska bli trygg och följsam i alla miljöer.
Han är väldigt läraktig, ibland blir det fel men han lyssnar direkt om jag säger "nej" eller ropar på honom. Koppelgåendet går framåt och vi övar korta stunder med att gå "fot". Fot för honom betyder att hålla sig bredvid föraren på vänster sida.

Jag jobba med stadga (stanna kvar) på olika platser och får honom att koncentrera sig längre och längre stunder.

Det viktiga är att jag som förare är fokuserad hela tiden. Det går inte att låta honom springa runt och dra i kopplet i ena stunden och nästa kräva att han inte får dra i kopplet.
Det är aldrig någonsin ok att skälla på hundar eller människor, om han gör det så bryter jag omgående beteendet och handleder honom till rätt beteende och då belönar.
Hunden förstår och blir lydig.

Men om det finns gråzooner så kommer hunden ibland att vara ofokuserad på mig. Det är ett stort och viktigt arbete jag gör nu med Terry. Lika viktigt är det för alla valpägare att ta sin valps första tid i livet på största allvar. Vi formar den individ som hunden kommer att vara i resten av dess liv!

Man blir jätte trött av all träning och då är det mysigt att somna i knät <3

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards