Alla inlägg den 27 juli 2014

Av HundStyrkan - 27 juli 2014 16:10

Jag och ägarna har konsekvent övat kommandot "gå och hälsa" när Terry ska träffa hundar och människor som inte tillhör familjen.

Detta har nu resulterat i att han inte är eller blir intensiv och stressad när vi träffar nya individer. I många fall bryr han sig inte, men besvarar kontaktsökanden mycket fint.
Om han skulle försöka gå fram till någon så är det lätt att kalla honom tillbaka och vi fortsätter vår promenad. Jag vill inte att han ska förvänta sig att vi hälsar på hundar och människor när vi är på promenad. Jag har ännu inte upplevt att någon kastar sig över honom. Jag vet att många har problem med sina söta små hundar och att andra människor inte respekterar att de inte får hälsa. Jag hamnar nog inte där så ofta eftersom jag inte tar kontakt med andra människor och sen håller jag ett ganska högt tempo när jag går ( jag ser nog inte så trevlig ut ;) ). Testa det ni som har problem med för närgångna möten.

Dessa varma dagar har Terry fått pröva på simning i poolen. Han simmade bra redan vid första tillfället :) tyckte nog det var lite konstigt men fick inte panik.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards